Door Gerrit Roseboom op 28 november 2015

Magnificent Five trotse winnaar PvdA KroegenKwis.

Afgelopen woensdag verdedigde Magnificent Five met verve zijn voorsprong in de PvdA KroegKwis-competitie 2015. Dit deden zij met succes zodat Gerrit Roseboom ze aan het eind van de avond de kampioensbeker kon overhandigen.

In maart 2015 begon de PvdA KroegKwis-competitie 2015 in Herbergh 1883. Van de zeven deelnemende teams eiste Magnificent Five meteen de eerste plaats op. In de daarop volgende ronden wisten zij steeds aan kop te blijven, hoewel de tegenstanders soms heel dichtbij kwamen. Door hun overwinning in de vierde ronde namen ze een ruime voorsprong op nummer twee. De vijfde en laatste speelronde moest de beslissing brengen. Kwartje van Kok begon deze avond goed door de eerste serie vragen winnend te beantwoorden. In de tweede serie kwam Ons Uithoorn aan kop, maar later bleek dat zij te vroeg gejuicht hadden. De derde serie werd opnieuw gewonnen door Kwartje van Kok met Klaver Vijf als goede tweede. PvdA Uithoorn eindigde nu als derde. De laatste ronde zou de beslissing brengen wie deze avond als winnaar zou eindigen. Opnieuw bleek Kwartje van Kok het sterkst, op de voet gevolgd door Klaver Vijf. Magnificent Five, Ons Uithoorn en PvdA Uithoorn eindigden op de gedeelde derde plaats. Ik trap op mijn fietsje, Da Vinci en Herbergh 1883 bleven de hele avond al wat achter en eindigden op de laatste plaatsen.

Na het tellen van de competitiepunten over alle vijf ronden bleek Magnificent Five over de langste adem te hebben beschikt. Zij eindigden met 34,5 punten op de eerste plaats, gevolgd door Kwartje van Kok met 26,5 punten op de tweede plaats. Voorzitter Gerrit Roseboom van de PvdA afdeling Uithoorn / De Kwakel overhandigde met veel plezier de beker aan de winnaars. Hij nodigde alle teams uit voor deelname aan de PvdA KroegKwis-competitie 2016.

De eindstand: Magnificent Five: 34,5 punten; Kwartje van Kok: 26,5 punten, Klaver Vijf: 23,5 punten; Ons Uithoorn: 23 punten, PvdA Uithoorn: 22,5 punten; Da Vinci: 19 punten; Ik trap op mijn fietsje: 17,5 punten; Hé, een kasteel: 16 punten; Herbergh 1883: 11,5 punten en Buurman en Buurman: 5 punten.