Team ‘ PvdA Uithoorn’  versterkt koppositie

16 juli 2017

In de afgelopen week gespeelde vierde ronde van de Kroegkwis-competie werd het team ‘PvdA Uithoorn’ eerste en versterkte daarmee de koppositie. ‘Kwis(t) even niet’ eindigde als tweede en bezet ook in de algemene rangschikking die plaats.

De vierde ronde van de PvdA Kroegkwiscompetitie 2017 bleef tot aan het eind toe spannend. Na de derde reeks van vragen leidden drie teams met elk negenenveertig punten. De laatste serie van twee keer tien vragen bracht de beslissing. Direct vanaf het begin werd duidelijk dat de teams er zin in hadden. Na de eerste twee vragenseries ging  het team van ‘Herbergh 1883’ fier aan kop met zeventien punten. Ze werden op de voet gevolgd door ‘Kwis(t) even niet’ en ‘PvdA Uithoorn’ met elk zestien punten. ‘Ons Uithoorn’, ‘Hé een kasteel’ en ‘Klaver 5’ volgden met een punt achterstand. De bordjes werden in de tweede doorgang danig verhangen. De koploper scoorde maar veertien punten en zakte naar de vijfde plaats. ‘PvdA Uithoorn’, ‘Klaver 5’ en ‘Kwis(t) even niet’ deden goede zaken, elk achttien punten. ‘Ik trap op mijn fietsje’ bleef laatste. In de derde serie van twee keer tien vragen scoorde ‘Klaver 5’ het best met zestien punten. Omdat ‘PvdA Uithoorn’ en ‘Kwis(t) even niet’ met een punt minder elkaar in evenwicht hielden, voerden zij nu met zijn drieën de ranglijst aan. De laatste doorgang met daarin de altijd moeilijke muziekvraag zou als scherprechter moeten optreden. Quiz-master Remco had tien Franstalige liedjes op een rij gezet en vroeg van elk de titel en de uitvoerende. Dat deze serie veel van de deelnemers zou vragen was duidelijk. ‘We rotzooien maar wat an’ en ‘Ik trap op mijn fietsje’ behaalden maar de helft van het totaal aantal te scoren punten. Ook ‘De Buurtjes’, ‘Klaver 5’ en ‘Hé een kasteel’ hadden hier grote moeite mee. ‘Herbergh 1883’ haalde een redelijke score, maar ‘PvdA Uithoorn’ toonde duidelijk de meeste muziekkennis. Het won daarmee deze ronde en eindigde daardoor de avond als eerste.

De einduitslag van de vierde ronde in de competitie: 1. ‘PvdA Uithoorn’: 66 punten; 2. ‘Kwis(t) even niet’: 63 punten; 3. en 4. ‘Ons Uithoorn’ en ‘Klaver 5’: 62 punten; 5. ‘Herbergh 1883’: 61 punten; 6. en 7. ‘Herstel Team 2’ en ‘Hé een kasteel’: 55 punten; 8. ‘We rotzooien maar wat an’: 53 punten; 9. ‘De Buurtjes’: 51 punten en 10. ‘Ik trap op mijn fietsje’: 48 punten.

De tussenstand na vier rondes en nog twee rondes te gaan: 1. ‘PvdA Uithoorn’: 35 punten; 2. ‘Kwis(t) even niet’: 26 punten; 3. ‘Klaver 5’: 25,5 punten; 4. ‘We rotzooien maar wat an’: 23 punten; 5. en 6.: ‘Herstel Team 2’ en ‘Ons Uithoorn’: 20,5 punten; 7. ‘Hé een kasteel’: 17 punten; 8. en 9.: ‘Ik trap op mijn fietsje’ en ‘Herbergh 1883’: 16 punten en 10. ‘De Buurtjes’: 9,5 punten.

De vijfde speelavond is 27 september, opnieuw om acht uur ’s avonds in Herbergh 1883 aan de Schans in Uithoorn.