10 mei 2017

Ons Uithoorn na barrage winnaar tweede ronde PvdA KroegKwis-competitie 2017

In de tweede speelavond van de PvdA KroegKwis-competitie bleef het tot aan het eind spannend wie de winnaar zou worden. Bij het ingaan van de laatste ronde ging “We rotzooien maar wat an’ nog aan kop. Uiteindelijk moest er een barrage aan te pas komen om de winnaar van de avond aan te kunnen wijzen. Dat werd ‘Ons Uithoorn’.

Tien teams begonnen vorige week vol goede moed aan de tweede speelavond van de PvdA KroegKwis-competitie 2017. Mede daardoor werd het weer een gezellige, maar vooral ook spannende avond. Na de eerste omloop van twee vragenrondes ging de winnaar van vorig jaar. ‘Ons Uithoorn’, aan kop met zeventien punten. Zij werden op een punt gevolgd door zes teams, waaronder de winnaar van de eerste avond, ‘PvdA Uithoorn’. Na de tweede serie van twee vragenrondes had ‘We rotzooien maar wat an’ de koppositie over genomen. ‘Kwis(t) even niet’ en ‘Ons Uithoorn’ volgden met een punt achterstand. Drie teams lagen daar weer een punt achter. In de derde omloop scoorden de meeste teams maar magertjes, behalve ‘Herbergh 1883’. Het was echter niet genoeg voor hen om hun achterstand in te lopen. Ook ‘We rotzooien maar wat an’ deed in deze serie goede zaken. Zij breidden hun voorsprong uit tot drie punten. De laatste omloop zou de ontknoping geven. Na de twee vragenrondes kon quizmaster Remco de uitslag bekend maken. ‘Ons Uithoorn’ en ‘PvdA Uithoorn’ hadden beide de meeste, zeventien, punten verzameld. Daarmee had ‘Ons Uithoorn’ zijn achterstand op ‘We rotzooien maar wat an’ ingelopen en eindigden beide teams met 59 punten. Een barrage moest de uiteindelijke winnaar aan wijzen. Na een in eerste instantie gelijk antwoord op de benaderingsvraag, bleek ‘Ons Uithoorn’ de beste schatting te hebben gemaakt. Zij werden daarom tot winnaar van deze avond uitgeroepen.