23 maart 2018

Uitslag gemeenteraadsverkiezingen

Beste kiezers en sympathisanten van de PvdA. Hartelijk dank voor jullie stem afgelopen woensdag. Onze felicitaties gaan uit naar Gemeentebelangen en DUS, die elk een extra zetel hebben gewonnen.  Dat de uitslag voor de PvdA in onze gemeente helaas tegenviel is niet te ontkennen. De PvdA Uithoorn / De Kwakel heeft met 854 stemmen maar 48 stemmen minder gehaald dan vier jaar geleden, maar we hebben toch een hele zetel verloren; van twee naar één zetel. Het gevoel dat onze fractie in de gemeenteraad dit niet heeft verdiend, is nog sterk, maar we zullen het er mee moeten doen. Els Gasseling zal de PvdA de komende vier jaar in de gemeenteraad vertegenwoordigen als raadslid. Onze nummer 2 en 3 op de lijst, Jeroen Brink en Marga Moeijes, worden burgerraadslid. Met hun ondersteuning zal de fractie zich ongetwijfeld weer constructief en op de inhoud inzetten voor goede en betaalbare woningbouw, zorg, publieke voorzieningen en het tegengaan van de overlast van Schiphol.